Sprog

KRINNER modtager internationalt anerkendt innovationspris for sine skruefundamenter

I Tucson, Arizona modtog Krinner den prestigefyldte 2013 NOVA Award fra Construction Innovation Forum (CIF) for sine Skruefundamenter.

CIF er en international, non-profit organisation, der er dannet i 1987 og som fremmer og anerkender innovation inden for byggeriet. "Hvert år hædrer NOVA Awards top innovationer i byggeriet fra hele verden, der øger kvaliteten, effektiviteten og reducere omkostningerne," siger Rasha Stino CIF næstformand. "En ekspertjury udvælger omhyggeligt de prisbelønnede innovationer med bistand fra ledende ingeniører, der tjener som efterforskere."Til dato har der været mere end 700 nomineringer til NOVA Awards, der er modtaget fra mere end 20 lande.”

Krinner er et international driftsselskab med hovedkontor i Tyskland, et canadisk datterselskab. Det er repræsenteret over hele verden gennem et omfattende netværk af samarbejdspartnere. Krinner’s Skruefundamenter, kunne især overbevise juryen om, at denne funderingsmetode er et sikkert, effektivt, bæredygtigt og miljøvenligt alternativ til de traditionelle funderingsmetoder ved hjælp af beton. Skruefundamenterne forsegler ikke jorden og tillader demontering. Hertil kommer, at produktet giver store fordele inden for byggeprocessen ved at reducere omkostningerne og spare tid. Anvendelsesområderne for Skruefundamenterne forskellige: fra træ konstruktioner, skilteteknik, byudvikling og landskabspleje over containerkonstruktioner til store solcelleanlæg. Skruerne kan bruges til at forbinde næsten et hvert byggeri med jorden uden fugt problematikker.

Se juryens film her: https://www.youtube.com/watch?v=f3_bpC5tasw

Michael Krinner, formand for Krinner Nordamerika, som repræsenterede firmaet ved prisoverrækkelsen, var meget glad for at blive belønnet med denne gevinst. "Vi er beærede over at modtage dette års NOVA Award. Innovation er vores tradition og vores drive."

Nemt Fundament

Rune Roepstorff Nissen